کانون دانشجومعلمان ایران
کانون دانشجومعلمان ایران
غیر رسمی
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط کانون دانششجومعلمان ایران |

*برای دریافت فایل صوتی با حجم 1475 کیلوبایت اینجا کلیک کنید *

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی(تکلیف)،سیدمهدی موسوی نژاد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی دوشنبه 94/09/30 سخنان خود را همچون گذشته با قسمتی از وصیت نامه شهدا آغاز  کرد که امروز وصیت نامه امام شهیدان حضرت روح الله را قرائت کرد.

وصیت نامه قرائت شده که از صحیفه نور جلد 23 صفحه 523 میباشد  این بود : «مجلس و ملت و متفکران باید اصلاح فرهنگ و از آن جمله اصلاح مدارس – از دبستان تا دانشگاه – ار جدی بگیرند و با تمام قوا در سد راه انحراف بکوشند.»

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلاکی ضمن عرض تبریک بمناسبت سالروز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم اظهارداشت: سئوالی که خدمت وزیر آموزش و پرورش دارم سه تا است که بشرح زیر است:

1-     بحث رکود در حوزه آموزش و پرورش و استفاده از مدیران ناکارآمد و همچنین کسانیکه سابقه مدیریت نداشتند

2-     در رابطه با حقوق و مزایا و حق فرهنگیان و بازنشستگان

3-     تعطیلی شدن مدارس

 

متن نطق نماینده دشتستان بشرح زیر میباشد:

رییس و همکاران محترم : همانطور که مستحضرید ....

وزارت خانه مهم ، حساس و بزرگ آموزش و پرورش با یک میلیون فرهنگی و 13 میلیون دانش آموز تمامی خانواده های کشور را بنوعی مرتبط و درگیر با خود کرده است. در قرن حاضر که منابع و نیروی انسانی ، قدرت اصلی و تاثیر گذار هر کشور در جهان است، در کشور ما آموزش و پرورش آنچنان که شایسته و بایسته به وظایف و نقش خود عمل نمی کند.

1-     سوال و اعتراض جدی اول به آقای دکتر روحانی و هیات دولت است :

در این برهه مهم و حساس توجه جدی به آموزش و پرورش نداشته و از بدو تشکیل دولت نسبت به این وزارتحانه مهم و بزرگ ، حساسیت لازم را در انتخاب وانتصاب مسئولین و اولویت دهی این حوزه بکار نبرده است. انتظار می رفت رییس جمهور محترم اولویت کاری خود را به زیربنایی ترین و مهمترین و حساس ترین بخش جامعه که فرهنگیان و دانش آموزان و اولیا و خانواده های آنان هستند اختصاص می داد.

 

- عدم توجه جدی به این بخش صدمات جبران ناپذیری را به کشور و منابع انسانی ان وارد کرده است. هشدار و تذکر میدهم تا وضع از این بدتر نشده فرهنگیان و دانش آموزان را در یابید!!

 

2-     سوال اصلی و مهم از جناب آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش :

آقای دکتر فانی ، وزارت آموزش و پرورش که حضرتعالی سکاندار آن هستی به تحول و حرکت نیاز داشت. به دستور مقام معظم رهبری و همت و تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاران زحمتکش شما در اموزش و پرورش ، سند تحول بنیادین تهیه و تدوین شد

در این سند همه جهات تحول و تغییر و حرکت بسوی مطلوب دیده شده است ....

ولی متاسفانه اغلب بندها و راه کارهای اجرایی ان مغفول مانده و در زمان مسئولیت حضرتعالی توجهی موثر و جدی به آنها نشده است:

-         بند 10 هدف های عملیاتی تحول بنیادین تاکید بر ارتقاء شان و منزلت فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش دارد و راهکار شماره 1 و 2 جهت آن در نظر گرفته شده است ...

-         آقای فانی چه اقدام موثر و مفیدی در جهت ارتقاء شان و منزلت فرهنگیان صورت پذیرفته است ؟!

-         فرهنگیان بشدت از جایگاه اجتماعی خود که بعضا مورد تهاجم و تمسخراقشار دیگر میشود ناراضی هستند.

-         مصاحبه های حضرتعالی و همکارانتان که بعضا خلاف واقع است، شخصیت و منزلت فرهنگیان را نشانه کرده و موجب فوران بی انگیزگی و بی اعتمادی در این قشرفرهیخته و گرامی شده است.

-         چه وزارتخانه و ارگانی می شناسید که مسئولینش مرتب وعده و وعید پرداخت مطالبات کارکنانش را می دهد ؟! و یا اینکه وقتی طبق قانون چیزی به حکم کارگزینی و حقوقشان اضافه میگردد به بوق و کرنا کرده و تیتر اول صدا و سیما و رسانه ها و شبکه های اجتماعی می شود؟!

-         بهتر نیست بجای این وعده و وعیدها کمی تکان خورده و از حق قانونی و مسلم وزارت خانه ات در هیئت دولت دفاع نمایی و با چنگ و دندان و همت مضاعف ، آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود رسانده و یکبار برای همیشه به آن مطالبات خاتمه دهید؟!!

 

3-     آقای وزیر لطفا جواب دهید؟! در سالهای اخیر اعتراضات و نارضایتی های زیادی از فرهنگیان چه بصورت رسمی و چه غیر رسمی در تمام کشور شکل گرفت ، چه اقداماتی در جهت رضایت و تامین خواسته های این قشر فرهیخته صورت پذیرفت ؟!

-         فکر نمی کنید عدم توجه . پاسخگویی و بعضا سرکوب این نارضایتی ها به آتش زیر خاکستر تبدیل می شود؟!

 

4-     آقای دکتر فانی یکی از خواسته های 17 گانه ما ،اجرای نظام رتبه بندی معلمان بود که در بند 10 سند تحول تاکید و تصریح شده است !!

-         متاسفانه با اجرای ناقص آن دوباره فرهنگیان را از حق قانونی خود محروم کردید؟!

-         انتظار می رفت با اجرای این طرح جهش قابل توجهی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ جایگاه شغلی و اجتماعی ، شامل حال فرهنگیان و کارکنان آموزش  پرورش شود ،که باز هم متاسفانه متاثر از شرایط مالی وزارت خانه اتان با اضافه کردن 100 یا 200 هزار تومان قضیه را سرهم بندی کردید.

-         چرا دولت هروقت به معلم و فرهنگی می رسد ، پول ندارد؟!

-         فرهنگیان ناراضی از اجرای ناقص و تبعیض آمیز این طرح منتظر جواب قانع کننده هستند؟!

*    بندهای 5،10،11 و 12 هدف های عملیاتی سند تحول بنیادین و راهکارهای مربوط به آن بیشتر از سایر بندها مورد غفلت و بی توجهی واقع شده است.

 

5-     آقای وزیر کمبود شدید نیروی انسانی ،مخصوصا در شهرستانها و مناطق محروم ، دانش آموزان را از حق طبیعی خود محروم کرده است...

این را بدانید آنهاییکه سفارش کرده اید و سفارش میکنید از سوال بگذرید توجه کنید در روستاهایی رفته ام خانواده های بی سرپرستی بوده که مادرش میگفت چون پول نداشته ام که پول ایاب وذهاب سه تا از دخترانم را بدهم که به روستا با شهر برای ادامه تحصیل بروند هرسه را از مدرسه برداشته ام و ترک تحصیل کرده اند.

-         چه کسی جواب اینها را خواهد داد؟چه کسی میخواهد جواب خانواده های فقیرو بی سرپرست و مستضعف را بدهد که امکان اینکه فرزندان خود را به مدرسه بفرستند را ندارند

-         مجلس محترم چند فرصت خوب از قبیل قانون بکارگیری مربیان پیش دبستانی و خدمات آموزشی و استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را جهت این وزارت خانه فراهم نمود، ولی متاسفانه عدم برنامه ریزی مناسب و اعمال سلیقه های شخصی و فراهم نکردن تمهیدات لازم ، هم نارضایتی را در مربیان پیش دبستانی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و هم دانش آموزان و خانواده های آنان بوجود آورده است...

-         بیش از ده ماه از ورود دانشجویان سال گذشته به دانشگاه فرهنگیان می گذرد، متاسفانه هنوز این دانشجویان در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر میبرند!!! چرا احکام آنها را صادر نمی کنید؟؟ این دانشجویان و خانواده های آنها به دنبال احقاق حق قانونی خود هستند؟؟

-         چه کسی پاسخگوی تضییع حقوق ایشان است ؟!

-         عوارض ناشی از تعطیلی مدارس در مناطق محروم و مستضعف که ناشی از بی مدیریتی و بی تدبیری است را چه کسی بر عهده میگیرد؟!

 

6-     سوال دیگر این است : مگر طبق قانون اساسی ،اموزش و پرورش نباید خدمات آموزشی خود را بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دهد؟!

-         پس این پول های دریافتی از اولیا و خانواده های دانش آموزان بابت چیست ؟!

-         این خانواده ها از کجا و از چه منبعی می بایست این هزینه ها را تامین کنند ؟؟

-         چرا فکری به حال سرانه ناچیز و اندک دانش آموزان نمی کنید؟!

-         مدیران و کارکنان مدارس با چه پولی می بایست به دانش آموزان خدمات دهند ؟!

-         بی تدبیری و بی مدیریتی شما موجب تقابل کارکنان اداری و آموزشی و اولیاء دانش آموزان شده است...

 

7-     آقای فانی : در اغلب کشورهای جهان معلمین می بایست پویا ترین و بروزترین افراد جامعه باشند و دولتها تمام تلاششان را جهت ارتقاء سطح علمی و بروز رسانی دانش معلمانشان بکار می گیرند.

-         بفرمایید که قانون " عدم اعمال مدرک تحصیلی جدید " را بر چه مبنا و اصولی بخشنامه کرده اید ؟!

-         چرا بجای تشویق و حمایت از ادامه تحصیل و ارتقاء علمی فرهنگیان ، به قوانین مردود و منسوخ روی آورده اید؟ وای به روزی که قوانین و بخشنامه های علمی و آموزشی ما تحت تاثیر استطاعت مالی ما نوشته شود؟!

 

8-     آقای فانی همه ما می بایست در مقابل معلم خود سر تعظیم فرود آوریم ، همانطور که مولا علی (ع) فرمودند: من علمنی حرفا فقر صیرنی عبدا ...( هر کس مرا کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود ساخته است؟! )

-         بازنشستگان همه عزیزند ، اگر معلم باشند عزیزتر ...

-         برای معلمی که 30 سال عمر گرانبهای خود را به پای جوانان و نوجوانان و کودکان این مرز و بوم با عشق و محبت ، بدون هیچ چشمداشتی سپری کرده ، کمترین کار تکریم و بزرگداشت است ...

-         آیا وقت آن نرسیده که نگاهمان ،تلاشمان و همتمان را بیشتر مصروف گرامیداشت بازنشستگان فرهیخته و ارزشمند نماییم ؟؟

-         براستی تا به کی بازنشستگان می بایست پولی که ماهانه خودشان پس انداز کرده اند و در اختیار دولت گذاشته اند را پس از30 سال زحمت و تلاش صادقانه بصورت اقساط و درصدهای ناچیز دریافت نمایند؟!

-         آقای فانی پاداش پایان خدمت بازنشستگان 15 ماه است که پرداخت نشده من سوال میکنم جناب آقای نوبخت ، جناب اقای رییس جمهور ، جناب آقای فانی مدیران کل و معاونین اگر شما بازنشسته بشین که بالاتر از 300 میلیون تومان است ایا کمتر از یک هفته انرا اخذ نمیکنید و وصول نمیکنید؟ولی معلمینی که پایان بازنشستگی و پاداش انها 40 میلیون یا 50میلیون است 15ماه است پرداخت نشده این چه حرفی است که متاسفانه در هر مصاحبه ای دارید توجیه میکنید ؟؟ به چه دلیل باید الان ماشاهد این باشیم که بازنشستگان همون پولی که بازنشستگان در دوران خدمت پرداخت کرده اند به آنها پرداخت نمیشود؟!این حرف را باید به کجا برد؟؟!

-         در مورد انتصابات و مدیران و مدیریتها گفتید نگویید که اینها را براساس استعلامات حراستی انجام میدهید در مدارس شما مدیرانی که انتخاب میکنید یعضی از نمایندگان بمن گفتند که در شهرما کسانی انتخاب شده اند که نه خدا را قبول دارند و نه دین را قبول دارند دیگر بحث از ولایت گذشته است.

-         ما در شهرستان دشتستان دراستان بوشهر امروز شاهد این هستیم که امروز بیشتر دانش اموزان ترک تحصیل میکنند شما روستا مرکزی را درست کردید ولی ان را بگید که برای ایاب و ذهاب روستاهایی که مدارس آنها را تعطیل کرده اند و ملزم شده اند که به روستاها یا شهرهای دیگر بروند چه ایاب و ذهابی برای آنها درست کردید ؟؟!!

-         سال گذشته در ازای هرنفر درماه تنها 7 هزارتومان پرداخت کردید ؟؟!

-         جناب اقای فانی یک خانواده مستضعف این 7 هزار تومان فقط رفت و برگشت یک روزش است چرا اینها را توجه نمیکنید چه کسانی باید پول و هزینه اینها را پرداخت کنند ؟؟!

-         شما وقتی دریک روستا مدرسه ای را تعطیل میکنید هزینه های مدیریتی و متعددی را کم میکنید و صرفه جویی کرده اید که قاعدتا باید در جای دیگر استفاده بشود!!

-         آیا بی توجهی به وضعیت معیشتی و عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان که تمام جسم و جان خود را با عشق و علاقه به فرزندان ما تقدیم کرده اند ، تکریم و گرامیداشت آنهاست ؟!

-         بجای آنکه کمکهای جانبی بیشتری به بازنشستگان کنیم ، قادرنیستم حق و حقوق قانونی خودشان را هم به موقع و با احترام پرداخت نمائیم ؟! – ایا این زیبنده نظام آموزش و پرورش است ؟

-         بدیهی است بازنشستگان آموزش و پرورش این تبعیض و بی عدالتی را نمی پذیرند ومنتظر اقدام انقلابی حضرتعالی و همکارانتان هستند؟!

 

 9-     آقای وزیر چه وزارتخانه ای سراغ دارید که حق و حقوق کارکنانش را با تاخیر چند ساله می دهد ؟!

-         چرا از محبوب نمودن فرهنگیان سوء استفاده می کنید و مطالبات و حقوق و دستمزد فرهنگیان را به موقع و کامل نمی پردازید ؟!

-         چه کسی پاسخگوی این نارضایتی عمومی خواهد بود ؟! تدبیر و انصاف دولتمردان کجاست ؟!

-         چرا پاداش پایان خدمت بازنشستگان را نمی پردازید ؟!

-         هزینه فوت و ازدواج فرهنگیان از نیمه دوم 89 تا کنون پرداخت نشده است.

-         اضافه کار آموزشی از فروردین تا کنون پرداخت نشده است.

-         فوق العاده نوبت دوم مدیران و خدمت گزاران از سال 90 تا کنون پرداخت نشده است.

-         هزینه سفر فرهنگیان از سال 89 تاکنون پرداخت نشده است.

-         هزینه لباس خدمتگزاران از سال 90 تا کنون پرداخت نشده است.

-         پاداش خاص منطقه محروم علی رغم تصریح رای دیوان تا کنون پرداخت نشده است.

-         دیون احکام پرسنلی از سال 88 تا کنون پرداخت نشده است!!

-         چرا هر سال به بهانه ای یکی از آیتم های حقوقی فرهنگیان را حذف می کنید؟

-         استان بوشهر و مناطق محروم را با ترفندهایی از حق نوار مرزی محروم کردید ؟!

-         حق بدی آب و هوای استان بوشهر و مناطق محروم را در سال 90 حذف نمودید. دراستانهای دیگر به طرقی جبران شد ولی در استان بوشهر اقدامی صورت نگرفت !!!

-         مرخصی استفاده نشده مناطق محروم را در استان بوشهر و استانهای محروم حذف کردید !!!

-         کاهش تبعیض آمیز اضافه کارساعتی کارکنان اداری در استان وشهرستانها و مناطق موجب نارضایتی و بی انگیزگی کارکنان زحمتکش اداری شده ، آیا کسانی که شب و روز خود را وقف اداره کرده اند مستحق چنین بی عدالتی هستند ؟؟

-         تبعیض شدید خدمات رفاهی فرهنگیان با سایر وزارتخانه ها موجی از نارضایتی و بی اعتمادی را بوجود آورده است... چرا حق مسکن و ایاب و ذهاب و پوشاک و سایر موارد رفاهی را برای معلمان در نظر نمی گیرید؟؟

 

-         آقای فانی من وشما مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و زیر با ظلم نرفتن را از معلمان این مرز وبوم آموخته ایم ... ایا درست است حالا که به پست و مقامی زودگذر رسیده ایم ، خواسته و ناخواسته با خانواده فهیم و فرهیخته و عزیز فرهنگیان کشورمان ظلم و تبعیض و بی عدالتی تحمیل کنیم ...

 

-         آقای دکتر فانی راست حسینی و بینی وبین الله یا خبر ندارید که در بدنه آموزش و پرورش چه بر فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان میگذرد ، که بعید است و یا می دانید و نمی توانید مرهمی بر درد و زخم این قشر نجیب و محبوب ومظلوم بگذارید....


موسوی‌نژاد پس از تشریح سؤال خود و استماع توضیحات فانی اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشده است.

بر این اساس هیئت رئیسه مجلس این سؤال را به رأی وکلای ملت گذاشت و بهارستان‌نشینان نیز با ۷۷ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشده‌اند.

بر این اساس وزیر آموزش و پرورش سومین اخطار خود را از مجلس دریافت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.